الأربعاء، 9 مارس 2011

في مطبخي صرصار



سيبكوا بقى من الكلام في الثورة و وجع الدماغ دة ,,,, انا عندي مشكلة كبيرة من كام يوم لقيت صرصار ف المطبخ ,,, جريت جبت اكبر شبشب و اديته فوق دماغه و رحت غسلت ايدي و انا فرحانة بنفسي و حاسة اني جبت الديب من ديله ,,, يومين كدة لقيت واحد تاني ,,, قلت لأ بقى رشتين فليت الجبار و قضيت عليه و مش قادرة احكاكوا على احساسي بالانتصار ,,,, تاني يوم الصبح دخلت المطبخ لقيت صراصير في كل حتة ,,,, يالـــهوي اعمل اية الفليت و الشبشب و اديلو معرفتش اعمل حاجة ,,, افتكرت اني كنت قريت عن شركة بتقضي على الحاجات دي ,, كلمتهم و كتر خيرهم جم على طول ,,,, دخلوا المطبخ , رقعوا بالصوت : اية كل دة يا مدام ازاي ساكتة كل دة ؟؟!! قلتلهم لأ انا بالشبشب و و الفليت و عملت الي عليا ,,, المهم قالولي احنا لازم نرش و نفضي المطبخ كله,, قلتلهم: كله؟؟!!!!!! السكر دة هترموه ,,, الرز دة خلاص,,,, السمنة دي ف الزبالة ؟؟؟؟ قالولي لازم تضحي علشان ننضف المطبخ ,, قلت امري لله.... فضلت يجي 18 يوم مش عارفة اطبخ و لا عارفة ادخل المطبخ ,,,, زهقت قلتلهم لسة مخلصتوش قالولي لسة فاضل شوية ,,, قلتلهم لا كدة كفاية انا زهقت ,,,, طاب يا مدام فاضل التلاجة و الركن دة لازم يترشوا ,,, طاب يلا اخلصوا ,,, اسبوع كمان ,,, كفاية انا تعبت و مش بطبخ و المطبخ ريحته مبيدات,,,, طاب يا مدام نمشي قبل منخلص,,, اه ,,, نمشي يا مدام و نسيب لسة مكان مستخبي فيه صراصير ؟؟!!!! اه امشوا انا عايزة اطبخ ,, مشكفاية الرز و السكر و السمنة الي رميتوهالي ؟؟؟!!!! الله يا مدام ما انتي الي قلتي نقضي ع الصراصير ,,, اة انا قلت بس خلاص انا زهقت ,, انا عايزة اعيش حياتي ,, خلاص عيشي حياتك و ارجعي ادخلي المطبخ بس الدرجين الي لسة منضفوش دول هيجيبوا صراصير و صراصير و ساعتها ماتلوميش الا نفسك

انتهت القصة والغرض؟
نصبر شوية يا جماعة البلد قربت تنضف والصراصير قربنا نقضى عليها والبلد هتكون أحسن من الأول بكتيير بأذن الله
هذه الفترة هي مرحلة مطاردة الصراصير والفئران والمعفنيين وهما بيحاولوا يخربوها قبل ما يمشوا
مات الكلام

1 التعليقات:

alsoug يقول...

مكافحة بق الفراش بمكة
ان شركتنا هى شركة رش حشرات بمكة لديها افضل فريق عمل على الاطلاق الذى يساعدك فى ان تحصل على جميع الخدمات التى تحتاجها بأعلى مستوى ممكن حتى يتوافر لديك بالنهاية منزل خالى تماما من جميع الحشرات ومن الخدمات التى يقدمها بأفضل صورة لها مكافحة بق الفراش بمكة و مكافحة فئران بمكة
شركة رش حشرات بمكة
http://www.elbshayr.com/3/Pest-control

الحقوق محفوظة لـ - مدونة الخليفة والشهيد | الإخوان المسلمون